Translate

poniedziałek, 8 października 2012

Ciasta

Z brzoskwiniami





Składniki

biszkopt

4 jajka
0,5 szklanki cukru
0,5 szklanki mąki
2 łyżki kakao
płaska łyżeczka proszku do pieczenia

masa

350 ml śmietanki 30 procentowej
1 łyżka żelatyny
puszka brzoskwiń 

Wykonanie

Białka ubić na sztywno.Dodać cukier,nadal ubijając dodawać po jednym żółtku.Mąkę wymieszać z proszkiem i kakao.Wszystko razem wymieszać.Wyłożyć do nasmarowanej tłuszczem,i obsypanej bułką tartą małej tortownicy.Piec w 170 stopniach ok. 30-40 minut.Po ostudzeniu biszkopt przekroić na pół.Śmietankę ubić.Żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki gorącej wody.Przestudzoną wlać do śmietanki.Chwilę ubijać.Brzoskwinie kroimy w średnią kostkę,łączymy z masą.Wykładamy na jeden biszkopt,przykrywamy drugim.Ciasto dekorujemy polewą.

3 komentarze:

  1. Bardzo smaczne ciasto. Lekkie i mało słodkie, idealne do popołudniowej kawy lub herbatki. Szybkie i proste w wykonaniu. Ja dodatkowo do bitej śmietany dodałam 3 łyżki cukru, a wierzchnią, całą warstwę ciasta polałam polewą czekoladową i ozdobiłam bezami. Pyszny!!!!Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś robię ponownie Pani ciasto. Mam tylko pytanie, czy zamiast brzoskwiń z puszki można dodać świeże truskawki? Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się,że smakuje Pani ciasto.Truskawki świeże to doskonały pomysł!Życzę smacznego i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń